آموزش‌زبان‌انگليسي،ترجمه،آموزش به كودكان آموزش‌زبان‌انگليسي،ترجمه،آموزش به كودكان

ELT

آموزش زبان هاي خارجه

 

در سال هاي اخير ، آموزش زبان انگليسي در خانه به كودكان مهمترين موضوع براي والدين تبديل شده است. بسياري از والدين دوست دارند در خانه به فرزندان خود انگليسي بياموزند ، اما نمي دانند چگونه شروع كنند والدين اغلب مي پرسند: “چگونه كودكانمان را به يادگيري زبان انگليسي علاقه مند كنيم؟ والدين چه كاري بايد انجام دهند؟  چگونه به فرزندانم كمك كنم كه مهارتهاي انگليسي خود را بهبود ببخشند؟  چگونه مي توانيد علاقه فرزندان خود را به زبان انگليسي در خانه پرورش دهيد؟

 

درحالت كلي پاسخ ما به شما اين است: “ادغام انگليسي در زندگي” ، “استقامت و استمرار در آموزش”

 

اشتياق و صبر و حوصله ي شما نقش بسيار پررنگي را در يادگيري ايفا مي كند . روش شما هرچه باشد ، مهمترين چيز اين است كه سرگرمي و يادگيري زبان انگليسي براي شما و كودكتان يك تجربه لذت بخش است. از اينكه نمي توانند بخوانند يا بنويسند و گاهي به سختي صحبت مي كنند نااميد نشويد! محدوديت ها و توانايي هاي آنها را درك كنيد. درك آنچه كه آنها قادر به انجام آن هستند ؛اولين قدم در دانستن اين است كه چگونه مي توانيد به آنها در يادگيري انگليسي كمك كنيد: مثلا تشخيص رنگ هاي اصلي ونام گذاري و نقاشي هاي خيلي ساده با خطوط و استفاده از جملات كوتاه  اشاره به اسامي و سن خودشان و شمارش اعداد ، تطبيق تصاوير با اجسام…. همانند زبان مادريشان اشتباه ميكنند و ياد مي گيرند ونكته جالب اينجاست كه ، هر بار كه آنها را مشاهده مي كنيد ، پيشرفت هاي چشمگيري خواهيد ديد.

 

از مزيت هاي آموزش در خانه مي توان به اين موارد اشاره كرده كه شما مي توانيد از پرداخت هزينه هاي گزاف بابت موسسه هاي آموزش زبان و مهد كودك هاي دوزبانه خودداري كنيد و همچنين وقت بيشتري را با كودكان خود بگذرانيد . مزاياي متعددي براي آموزش انگليسي به كودكان وجود دارد؛ يادگيري يك زبان خارجي داراي مزاياي شناختي است از جمله ؛ انعطاف پذيري ذهن ، افزايش خلاقيت ، تقويت حافظه ، تفكر انتقادي بهتر و مهارت حل مسئله دسترسي بهتر به اطلاعات در اينترنت، غني سازي فرهنگي، پيشرفت تحصيلي بالاتر….

 

اساساً ، والدين بايد با فرزندان خود مثل يك دوست رفتار كنند و از شرايط مطلوب اطراف خود براي تشويق و راهنمايي فرزندان خود براي يادگيري استفاده كنند.  سرگرمي و دانش مي تواند به كودكان كمك كند تا عادت خوبي براي يادگيري با انگيزه و پشت كار ايجاد كنند، همچنين به آنها امكان يادگيري با علاقه و لذت را مي دهد.  كودكان ما درسن پايين هنوز در مرحله ي يادگيري شناختي هستند. يعني بيشتربا اشكال و تصاوير و حركت بدن و بازي سرگرمي نسبت به خواندن و نوشتن و كلاس هاي آكادميك بيشتر ارتباط برقرار ميكنند و اُنس ميگيرند . كودكان مقدار زيادي انرژي و اشتياق براي به خاطر سپردن كلمات و اطلاعات جديد را دارند ؛ همچنين آنها پتانسيل بالايي براي يادگيري در سن كودكي دارند ؛ پس آموزش به آنها ساده است. براي مثال ؛ شما مي توانيد مكالمات روزانه را با استفاده از مكالمات انگليسي ساده جايگزين كرد ، به اين معني كه هميشه مي توانيد در هر موقعيتي آنها را به چالش بكشيد. در محيطي آموزشي و انگليسي كه توسط شما در خانه ايجاد شده، گوش آنها مي تواند با زبان بيشتر آشنا شود و طبيعتاً آنها مي توانند بهتر صحبت كنند . اگر از شما بپرسم چگونه به زبان مادري خود مسلط هستيد ، پاسخ شما چه خواهد بود؟  ساده – زيرا شما از كودكي با آن صحبت مي كنيد! انگليسي بايد به روشي مشابه ياد گرفته شود تا كودك تمرين كافي را داشته باشد.

 

كودكان هميشه به دنبال كشف سرگرمي هاي جديد هستند ؛ شما هم مي توانيد زبان انگليسي را با بازي ها و سرگرمي هاي هيجان انگيز به آنها آموزش دهيد .براي درگير كردن آنها در فعاليت هاي يادگيري زبان ،برنامه ريزي ويژه ي كودك خودتان را لازم داريد؛ اين برنامه ريزي را بر اساس علايق و سلايق كودك خود طراحي كنيد. ما چند روش تاثيرگذار و تضميني را به شما پيشنهاد ميكنيم‌ :

 

استفاده از موقعيت هاي روزمره

 

توصيف موقعيت هاي روزمره و فعاليت هاي معمول يادگيري زبان را آسان تر مي كند.  اين به بچه ها كمك مي كند تا به يك سخنران مسلط تبديل شوند زيرا به دليل تمرين گفتاري مي توانند در مورد هر موضوع خاصي به راحتي صحبت كنند.

 

خلاق باشيد؛ صحبت كردن در مورد فعاليتي كه كودكتان درحال انجامش مي باشد .  براي مثال كودكتان در حال لباس پوشيدن است ، با او در مورد لباس هايش ، نحوه پوشيدن لباس ، رنگ لباس حرف بزنيد .همچنين صحبت در مورد نوع مبلمان  خانه ، وسايل آشپزخانه ، وسايل برقي و موارد ديگر براي بهبود واژگان.  عملكرد هر يك از اينها را با جملات كوتاه به آنها بگوييد تا آنها را به خاطر بسپارند.

 

از هر فرصتي استفاده كنيد مثلا وقتي كمك مي كنيد اتاق خوابش را مرتب كند ، واژگان مربوط به اسباب بازي ها و مبلمان را تمرين كنيد (“بياييد خرس عروسكي خود را روي تخت بگذاريم!” ، “ماشين آبي كجاست؟”).  و يا وقتي كه مشغول آشپزي يا خريد هستيد واژگان غذا را بياموزيد.

 

كارتون و فيلم و موزيك

 

كودكان شما علاقه ي زيادي به كارتون و فيلم دارند و زمان ويژه اي را صرف تماشاي تلويزيون و برنامه هاي انيمشن مي كنند ؛ از فرصت استفاده كنيد و نسخه ي  زبان اصلي را باهم تماشا كنيد . سعي كنيد كلمات ساده و جذاب آنها را با كودكتان تكرار كنيد .

 

آهنگ ها يك روش واقعاً موثري براي يادگيري كلمات جديد و بهبود تلفظ هستند.  آهنگ ها داراي عملكرد مخصوصاً براي كودكان بسيار مفيد است زيرا حتي اگر هنوز قادر به خواندن آهنگ نيستند مي توانند به آنها گوش دهند و زمينه سازي شوند براي زماني كه دايره لغات شان بيشتر شد. آهنگهاي ساده و سرگرم كننده زيادي وجود دارد كه مي توانيد با فرزندان خود به آنها گوش دهيد.

 

تكرار ، تكرار ،تكرار

 

يك تمرين روزانه مشخص كنيد ؛ بهترين راه براي يادگيري اين است كه هر روز تمرين كنيد ، از اين رو بهتر است براي كودك خود يك برنامه ي روزانه تعيين كنيد. مدت توجه و تمركز آنها كوتاه است زمان خاصي را مشخص كنيد و به آن پايبند باشيد. جلسات كوتاه حدود پانزده تا بيست دقيقه اي براي كودكان كافي است. همچنين به خاطر داشته باشيد كه جلسات كوتاه و منظم بهتر از جلسات طولاني و نامنظم است.  براي جلب توجه كودك ، فعاليت ها را كوتاه و متنوع نگه داريم.

 

 

 

زبان بدن

 

كودك شما با حالت چهره و بدن شما بيشتر انس ميگيرد . مثلا غمگين يا ناراحت بودن عصباني شدن و …. را مي توانيد با حالت چهره ي خود نشان دهيد ‌. راه رفتن ، دويدن ،دست دادن و …. را ميتوان با زبان بدن نشان داد و حتي مي توانيد از بدنتان براي آموزش اعضاي بدن به انگليسي استفاده كنيد .

 

محيط آموزش انگليسي

 

محيط آموزشگاه ها و موسسات و مهدكودك ها يك فضاي آموزشي را ايجاد مي كنند كه در يادگيري تاثير بسزايي دارد . شما هم مي توانيد با استفاده از پوستر هاي ديواري و استفاده از تخته وايت برد كوچك براي  كشيدن نقاشي و حروف ساده و همچنين استفاده از تصاوير محيط خانه را به يك محيط نسبتاً آموزشي تبديل كنيد.

 

نقاشي و كار دستي

 

انسان در سنين كودكي  يك هوش بصري خود محور دارد‌. تصاوير و حركات بيشتر از نوشته و كتاب ها بر يادگيري آنها تاثير مي گذارند . توانايي تفكر نمادين را دارند براي مثال چند خطي را نقاشي مي كشند و آن را گربه مي نامند ؛ سخت نگيريد و سعي كنيد با او همياري كنيد . انجام كارهاي هنري يك روش عالي براي سرگرمي كودكان شماست  كه حين فعاليت مي توانيد چيزهاي زيادي به آنها بياموزيد . بچه ها دوست دارند كنار شما چيزهاي رنگارنگ و مهيج بسازند.

 

پابلو پيكاسو مشاهده كرد كه “هر كودك يك هنرمند است.”  از اين كيفيت ذاتي استفاده كنيد و با استفاده از هنر زبان انگليسي را به كودكان خود بياموزيد.  مطمئناً هنگام استفاده از هنر مي توانيد درباره موارد واضحي مانند رنگ و شكل صحبت كنيد ، اما كارهاي خلاقانه تر پتانسيل بسيار بيشتري براي يادگيري دارند.

 

عكس و تصاوير و د استان

 

كودكان وقتي توجهشان از نظر بصري جلب مي شود واقعاً خوب ياد مي گيرند.  فلش كارت هاي تصويري ، عكس از مجلات ، پوسترهاي روي ديوارها و تعداد زيادي اسباب بازي و اشياي واقعي داريد. آنها  عاشق كتاب هاي تصويري با رنگ روشن هستند.  از اين موارد براي آموزش الفبا ، نام حيوانات ، ميوه ها ، سبزيجات و ….. به كودكان دلبند تان استفاده كنيد. با اشاره به تصوير شروع كنيد و  به عنوان مثال ، به سمت تصوير يك سگ برويد و به آنها بگوييد “اين يك سگ است”.  هنگامي كه واژه ي سگ را متوجه شدند ، از آنها بپرسيد “سگ كجاست؟”  و بگذاريد آنها به شما نشان دهند.  در آخر ، اجازه دهيد آنها به تصاوير مختلف نگاه كنند و اشيا را به تنهايي نام ببرند.

 

استفاده از داستان: خواندن داستان كوتاه براي كودكان روشي موثر  در آموزش زبان انگليسي است كه به كودكان كمك مي كند تا زبان را ياد بگيرند و همچنين مهارت هاي گوش دادن و خواندن را بهبود ببخشند .

 

بازي و سرگرمي

 

كودكان وقتي سرگرم مي شوند به طور طبيعي ياد مي گيرند.  كارت هاي فلش يك روش عالي براي آموزش و تجديد نظر در واژگان است. انواع مختلفي از بازي ها وجود دارد كه مي توانيد با كودكان بازي كنيد تا به آنها در تمرين انگليسي كمك كنند. حتي ميتوانيد از بازي هاي آنلاين انگليسي استفاده كنيد ؛ بايد خودتان را بيشتر از يك معلم يك همبازي ببيند.

 

با كودكان خود بنشينيد و حرف بزنيد وبا هم بازي كنيد و آهنگ بخوانيد ، سرگرم شويد و زياد بخنديد.  كودكان شما اهميتي نخواهند داد كه شما اين كار را به زبان جديد و عجيب انجام مي دهيد.  آنها سعي خواهند كرد به زبان شما با شما صحبت كنند و اين خوب است ؛ به انگليسي پاسخ دهيد و اسامي ، افعال و صفت ها را به انگليسي بگوييد.

 

با استفاده از عروسك دستكش سرگرم كننده  زبان جديد را شروع كنيد ؛ تفاوت زيادي در آموزش كودك نوپاي شما ايجاد مي كند.  كودكان خجالتي بيشتر با يك عروسك اُخت مي شوند و بچه ها در خانه براي صحبت با عروسك مورد علاقه خود آن هم با يك زبان جديد بسيار هيجان زده مي شوند!

 

تشديد علاقه

 

براي تشديد ذوق و هيجان آنها گاهي جوايزي در نظر بگيريد كه بيشتر آنها را ترغيب كند كه ياد بگيرند .

 

□تشويق مداوم

 

تقويت روحيه و اعتماد به نفس مثبت در اين سن بسيار مهم است.  مهم نيست كه كودكتان هنوز آنقدر پيشرفت نكرده است ،اينكه تلاش مي.   هنگام تشويق آنها ، از عبارات مختلف ( آفرين ، كارت خوبه ، عاليه ، ادامه بده، خارق العاده و غيره) استفاده كنيد سعي كنيد كودكتان را به يادگيري ترغيب كنيد.

 

 

 

موضوعات محبوب

 

هنگام تصميم گيري در مورد انتخاب موضوعات ، علايق و شخصيت كودك خود را در نظر بگيريد و اجازه دهيد كودك در انتخاب موضوعات و سرگرمي ها مشاركت كند.  با مباحث ساده شروع كنيد، مثل ؛اعداد (۱-۱۰؛ ۱۰-۲۰؛ ۲۰-۱۰۰) و رنگ ها و صفت (به عنوان مثال بزرگ ، كوچك ، بلند ، شاد ، غمگين ، خسته) و اعضاي بدن و اسباب بازي ها ؛لباس ها، حيوانات (به عنوان مثال حيوانات خانگي ، حيوانات مزرعه ، حيوانات وحشي) غذاها و ليست خريد .

 

لينك اصلي:

سايت ترجمه متن و مقاله فوناتيم


برچسب:
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: <~PostRate~>
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1400/2/4 ساعت: ۱۰ توسط:fonateam :